neděle 1. dubna 2012

Němcova Kejv a v ní mrtvola


I když bych dnes měla přihodit nějaký aprílový vtípek, neudělám to. Jednak to neumím, jednak mně nic originálního nenapadá a jednak se mi hlavou honí úplně jiné věci.
Tak přihodím zas něco ze zážitků z podzemí úžasného Moravského krasu. Tento a předchozí víkend jsem měla tu čest Z jeskyní Němcovou číslo 2. Kdo tam byl, ví co to je. Kdo tam nebyl tak stručně: jde o ne moc dlouhý koridor, kde ze stopu visí krápníci, z nich další krápníci a z nich netopýři. Minulý víkend jsem tuto záležitost ukazovala bandě malých dětí (1. -4. Třída). Vylezli jak prasata ->maminky samozřejmě měli v přihlášce na akci napsáno, že se půjde do jeskyně a je tam blato (hádejte, kolik holčiček mělo na tuto akci nabalené bílé mikinky, bundičky, kalhoty, botky…) Prolezli všechny plazivky. Pootravovali místní netopýry. Rozsoudili své spory, kdo má silnější baterku tím, že nikdo z nich stejně nic nevidí a zanadávali si, že je ta jeskyně strašně krátká a chtějí ještě do další. Po další cestě žlebem pak museli prolézt snad úplně všechno a začali polemizovat o tom, jak by se dali překonat mříže a ocelové dveře od jeskyně Amatérské. A tak jsem jim musela vysvětlovat, že když chce běžně jeskyňář do podzemí, nemusí tam jít úplně vždy se zbraněmi hromadného ničení.


No a další zajímavý fakt co musíte vědět je, že v Němcově jeskyni č. 2, je mrtvola a je v plazivce a někdo jí tam dal už před objevením jeskyně:

Já:  „Ne, do té plazivky nepolezeš, budeš jak prase“
Dítě: „Ale co když tam je mrtvola?“
Já: „Není tam mrtvola, já jsem tam byla“
Dítě: „Nebyla, Já jsem tě viděl, že jsi celou dobu tady“
Já: „Byla sem tam už dřív“
Dítě: „A co když jí tam někdo dal mezi tím?“
Já: „Vždyť ty dveře tam byly zamčený, jak by se sem někdo s mrtvolou dostal?“
Dítě: „No tak tu byla, ještě než sem ty dveře dali.“

Z týhle akce jsem si odnesla bouli.(Bez helmy do jeskyně nelez) A dnes jsem se poněkud neplánovaně mohla do téhle jeskyně podívat znovu a přesvědčit se o tom zda tem ta mrtvola opravdu je (tentokrát v plné polní, s helmou aji overalem). Žádnou mrtvolu jsem tam neviděla. Jen pár kostí, vrápenců, pavouků a jednu houbu, která tam vyrostla z kdovíčeho.  Spáchalo se pár fotek a lezlo se ven, kde (i když 1. dubna) sněžilo.

Kromě této díry jsou Němcovy jeskyně ještě další dvě. Já jsem byla donucena (opravdu donucena) vlézt do Němcovy jeskyně číslo 3. V životě jsem v ní před tím nebyla. Vstupnímu portálu se doteď dařilo mně dokonale odrazovat. Je to jen takový plazivkojdní tunel tak sem si říkala, že tam stejně nic nebude. No, něco, co se tvářilo, že to kdysi byly krápníky tam bylo. Takže to zas takové nic nebylo, ale stejně až příště půjdu kolem, se mi tam opět asi chtít nebude.

Žádné komentáře:

Okomentovat