pondělí 4. června 2012

Vikent v Maďarsku

V článku odkazuji na fotky, které tam ale nejsou, protože mi moje milovaná sestřička ztratila paměťovoukartu, dodám je tedy až fotky budou ...

Ano, to T je tam schválně...

Je to už pár týdnů zpátky, když za mnou došla Maminka prý, jestli nechci příští týden do Paříže. A znáte to: Paříž. Každá dívka sní o tom, že si tam zajede, nakoupí si na Champs-elises hromadu zbytečností a odveze si nádhernou fotku s našpulenými rty s Eiffelovkou v pozadí. Prostě, kdo by tam nechtěl.
A proto jsem si nemohla odpustit neříct: Ne, nechci příští týden do Paříže. Načež se na mně maminka podívala nechápavě vražedným pohledem, že jsem asi divná a zeptala se, kam bych teda chtěla, když né do Paříže.

Co vám budu vykládat. Sarajevo ani Moskva mi neprošly a tak jsem se rozhodla pro Budapešť, která je nejspíš městem dostatečně kultivovaným na to abych ho směla navštívit. A tak se koupil zájezd.
Vyjelo se brzo ráno. Doufali jsme, že se v autobuse na cca 4hodinové cestě v autobuse trošku prospíme. To se ale nekonalo. Náš průvodce byl velmi aktivní a tak nám celou cestu do naplno zapnutého mikrofonu vyprávěl kompletní Maďarské dějiny se všemi detaily a ještě stíhal přidávat komentáře typu: „podívejte se do leva, tam je Bratislava a v ní je…“ Kdybych to věděla, vezmu si sebou termosku a do ní Kafe.

Když jsme dorazili na místo, začali sice zajímavé ale silně zničující okruhy městem po památkách. Zničující proto, že bylo nějakých 30°C. Zajímavý je pak fakt, že Maďarové vůbec neřeší, jestli jim do kostela lezete v minisukýnce, kraťáskách, tílku, či plavkách. Hlavně že dobrovolně zaplatíte dobrovolný příspěvek, bez kterého vás nepustí nikam.

Dále jsme navštívili třeba tržiště, kde se mísily davy turistů, co nakupovali suvenýry s místními „domorodci“ nakupujícími na večeři. Jak vidíte na fotce, víceméně tam neměli nic jinýho než papriky, předražené klobásy, paštiky nepaštiky a další papriky.

Večer nás ubytovali v jakémsi hotelu (Yee- hoo – poprvé v životě v hotelu –> když nepočítám pradávné školy v přírodě a další pofidérní akce) asi bych si na to zvykla. Pohodlná postel byla až moc pohodlná a tak vstávání druhý den bylo nic moc. Zde jsem také uskutečnila své nákupy suvenýru, jak jinak než v místním Interšpáru, který byl přes ulici. Epické na tomto nákupu bylo, že všechny nápisy a všechno ostatní byli maďarsky a tak jsem ani nevěděla, zda náhodou nedejbože nekupuju nealko pivo. Co však bylo ještě epičtější, bylo, když jsem měla u pokladny platit a prodavačka mi řekla výslednou částku jak jinak, než v Maďarštině přičemž tam nikde nebyl takový ten štítek, co vám ukazuje, kolik máte platit. Tak sem vytáhla 2000 Forintů a dobrý ještě mi něco zbylo.

Druhý den dopoledne byla na programu návštěva termálních lázní. To moc komentovat nebudu… asi 20 bazénů s různě barevnou a různě teplou vodou co různě smrděla. Místy se mně zmocňoval pocit, že plavu v ohřáté vincentce. Ale jak jinak, že?

Pak následovalo ještě pár památek, pár městeček a kostelíků po cestě domů. Cesta byla taká všelijaká. Chvíli na Slovensku, pak zas na chvíli zpět v Maďarsku a furt jsme ten Dunaj museli přejíždět.

V půlce zpáteční cesty našemu aktivnímu průvodci konečně došli slova a samozřejmě abychom náhodou neusli nám pustil film. 

Výlet to byl zajímavý. Městská turistika sice není to, co bych běžně vyhledávala, ale jednou za čas je i to třeba.

Žádné komentáře:

Okomentovat