středa 7. března 2012

netopýření


Tož, když už chřipko-epidemio-logové vymysleli další geniální plán, jak si přijít na nějaké ty drobné a rozhodli se chřipkou nakazit tentokrát netopýry, aby ti mohli nakazit nás.

 tak tentokrát článek o zvířátkách. Únor je (byl) víceméně ve znamení těchto okřídlených myšiček.
Paleochiropterologie – je věda, která se zabývá kameny ve tvaru netopýrů. Nebo zkamenělými netopýry? Osobně nevím, kdo tenhle termín vymyslel, já jsem si ho přečetla na plakátku, každopádně je to dost brutální sovo (zkuste to říct 5× dokola rychle nahlas). Proč to sem píšu? Povedlo se mi v Brně navštívit výstavu, která je podle mě velmi vydařená. Jmenuje se „Messel on tour“ a má to tam být do 7. 4. Jsou tam vystaveny fosílie nejrůznějších, (?druhohorních?)příšer. Jsou tam různí prakrokodýli, pražáby, praželvy, praryby, praptáci, pratapíři a mimoto i pranetopýři. Moc jich tam neměli, ale i tak byli roztomilí (pokud se dá o hromádce kostí a kamení říct, že je roztomilá ale podle emocionálního stavu, který ve mně vyvolává hromada kamení co mám na poličce asi jo). Prostě malá chlupatá lítací věc s velkýma ušima nalepená na plastovou destičku, nasvícená a doplněná děsivými zvuky a někdy i odborným popisem, který jsem tam ale nemohla najít přeložený do jazyka českého. A i kdyby vás pranetopýři moc nebrali, tak tam byla i spousta jiných pěkných věcí, které stojí za to vidět, doporučuju navštívit. (více asi na stránkách MZM)

O kreslení:
Na DAčku jsem narazila na skupinu „I love bats“ žádné super-skvosty tam nejsou, takže tam můžu něco nakreslit a přidat a zvýšit si ego aniž bych si připadala druhořadě. Každopádně krásné obrázky má třeba  WingedSonar z USA ( http://wingedsonar.deviantart.com/)takže pokud máte rádi netopýry, pěkné obrázky, nebo jen máte dlouhou chvíli, rozhodně se mrkněte. Protože než se já zmůžu na nějaký artwork, bude to trvat dlouhá léta.

ale je tu starší atrwork. Spíš čmáranice z dluhé chvíle nejsu to úplně netopýři, ale tak...



Žádné komentáře:

Okomentovat