úterý 5. ledna 2016

O chlapech, co nic neví a vlacíh, které nikam nejedou.

Tak nějak jsem najednou stála na Hlavním nádraží ve městě Brně. Odněkud jsem přijela. Nemám ponětí odkud, ale pravděpodobně to bylo vlakem. Toto místo mělo být mým přestupním uzlem. Z nějakého důvodu jsem se potřebovala dostat do Kyjova a to ještě onoho dne. Plán byl jasný. nasednu na vlak - před tím si teda cvaknu svou dlouhou univerzální IDS-JMK jízdenku na políčku odpovídajícím zónám přes které vlak projede.

Došla jsem tedy k vlaku v jedněch dveřích stál nějaký pán v uniformě výpravčího s tou jejich suprovou plácačkou na vypravování vlaků a před ním stála fronta lidí, ti kupovali lístky a nebo se ptali na informace. Já jsem potřebovala znát taky jednu. Kolik je to zón do Kyjova. Na okně vedle něj byla nalepené mapa Jihomoravského kraje kde zóny integrovaného systému byly barevně vyznačeny. Od mapy mně  však dělila neprostupná fronta lidí. Zkusila jsem jí proniknout. Dav byl jako neživá neprostupná skála. Nikdo ani nezareagoval na prosbu a uvolnění místa, k mapě jsem se nedostala. Nezbylo mi než si poradit jinak.

Kolem mého vlaku prošel další pán od drah. Rychle jsem ho zastavila a zeptala se, zda má ponětí kolik by to do Kyjova mohlo být zón. ten jen zavrtěl hlavou a dál si pokračoval ve své cestě.  Dál má cesta  za informací směřovala do informačního centra. Tam mi to snad řeknou.

 Borec za překážkou akorát svým pohledem naznačil něco jako: "A já to mám jako vědět?". A oznámil mi, že absolutně nemá ponětí, ale že to zjistí a ať přijdu za dva dny. To už to snad bude vědět. Můj vlak však brzy odjížděl a tahle varianta nepřipadla v úvahu. Vrátila jsem se tedy k vlaku. Dav lidí už tam nestál a tak jsem se vítězoslavně vydala k mapě. Zbytečně. Byla to mapa republiky české náhodně vybarvena barvami a na ní byly tři tečky: Praha, Brno a Ostrava. 

S povzdechem jsem se zadívala na vlak a v duchu se rozhodovala zda mám jízdenku náhodně označit nebo jet bez ní a případně si ve vlaku koupit jízdenku klasickou. Najednou se odněkud vynořil další muž. Byl vysoký s širokými rameny. Byl to voják. Řekl že vypadám zoufale a zda mi může nějak pomoct. Já mu sdělila svůj problém s cvaknutím jízdenky. Voják se zatvářil  lehce nechápavě, jako bych chtěla něco hodně nestandardního a zeptal se zda jsem byla na informacích. No jasně že byla. Další jeho otázka směřovala směrem, proč to vlastně potřebuji vědět?  Když jsem mu odpověděla, že nechci platit pokutu, tak odešel s výrazem, ze kterého jsem nedokázala vyčíst zda byl obdivný, nebo těžce ne nechápavý.

Vlak už odjížděl a já jsem se rozhodla nasednout i bez platného jízdního dokladu. Vlak se pomalu rozjel a kousíček za Hlavním nádražím začal pan průvodčí cvakat jízdenky. Nikam nespěchal a rozprávěl s cestujícími. Kousek za mnou se ho někdo zeptal že zda vlak jede do Stanice XY a kdy tam tak zhruba bude. průvodčí pokrčil rameny:  ,,Já tu jen cvakám lístky, nic jiného, ale určitě se načekáte. V další stanici vlak doplní palivo. To zabere fůru času a kterým směrem se pak rozjede, to se uvidí pak."

To bylo znamení, že do toho dne do Kyjova už nejspíš nedostanu. Vyšla jsem po chodbičce ke dveřím a vyskočila z krokem jedoucího vlaku. Přede mnou se do dálky táhly koleje a já se po nich vydala. Neznámo kudy, neznámo kam, ale po vlastní ose. Bylo dost nepravděpodobné že někam dojdu, natož do Kyjova. Bylo to však jistější než se svobodně odevzdat do rukou podivného drážního systému.

najednou z vlaku vyskočil nějaký muž a zavolal na mně: ,,Počkejte, jdu s vámi."

A teď vážně

Říká se že sny jsou odrazem našeho podvědomí. No nevím co o mně vypovídá fůra chlapů a žádný z nich nic neví.

Žádné komentáře:

Okomentovat